Szukaj
  • AM Expert

Spór jabłka o... gruszkę

Gigantyczny Apple wstąpił na drogę sądową przeciwko aplikacji dla miłośników gotowania Prepear, a konkretnie - spółce Super Healthy Kids, która jest właścicielem aplikacji i brandu. Powód sporu? Apple uzurpuje sobie prawo do - zdaje się wszystkich - owoców, twierdząc że gruszka w logo kojarzy się z najsłynniejszym nadgryzionym jabłkiem. Gruszka, która doskonale wpisuje się w tak słowną, jak i wizualną komunikację apki do przygotowywania posiłków.


Cenimy produkty Apple'a, w naszej firmowej biblioteczce stoi wyczytana biografia Steve'a Jobsa i jesteśmy pod wrażeniem skuteczności działania tej ogromnej machiny, jednak dziś stajemy jak zawsze po stronie słabszych. Technologiczny gigant już po raz kolejny żąda od mniejszych i słabszych zmian logotypu, uzasadniając "stwarzaniem podobnego wrażenia handlowego", narażając przy tym na koszty sądowe nie do udźwignięcia przez kilkuosobową firmę.


Założyciele Prepear apelują o wsparcie i podpisanie petycji wzywającej Apple do wycofania sprzeciwu. Jak piszą: "okazane wsparcie pomoże pociągnąć potężne firmy technologiczne do odpowiedzialności przed opinią publiczną za niegodne zachowanie."


My już podpisaliśmy!!!




13 wyświetlenia0 komentarz

©2020 by AM Marketing & PR Expert